Loading...
Km 5 ½ vía Durán – Yaguachi
From May 29th to 31st, 2025 Del 29 al 31 de Mayo 2025
(04) 5010125 ext. 1000
Dates

Important Dates

Papers Submission:
  • 15 May 2025
Notification of Acceptance:
  • 21 May 2025

Conference:

  • May 29th-31st, 2025
Paper Submission

Presentation of the Papers


Basic Requirements

  • Minimum length 8 and maximum 14 pages
  • Arial 11 point font
  • 1.5 line spacing
  • Maximum 3 authors per paper
Icon

Content Structure

  • Abstract (150 - 250 words)
  • Introduction
  • Materials and Methods (Methodology)
  • Results
  • Discussion and Analysis
  • Conclusions
  • Bibliography (APA 7th Edition)
  • Appendices
Icon

Author Information

  • Title
  • Full Names and Surnames of the Authors
  • Institution of Affiliation
  • Email Address of each Author
  • Phone Number (WhatsApp)
  • ORCID ID
Icon

CRITERIA TO BE USED FOR THE REVIEW AND APPROVAL OF PAPERS FOR PRESENTATION AND PUBLICATION

The following will be taken into account:

  • Relation to the topics planned for the congress.
  • Clarity of presentation (clarity of ideas, wording, use of figures and tables).
  • Structure and general organization of the paper (properly organized in the different sections, the abstract constitutes an adequate explanation of the work presented in the paper, the introduction establishes the basis and fundamental purpose of the paper, the linguistic resources are adequately used for the best communication of the content of the paper, appropriate number of pages, it complies with the font type and size, as well as with the line spacing, the citation and bibliographic references are adequately made, using a single standard).
  • Technical content of the academic contribution (technical quality, originality, contributions to the Social Sciences, adequate references to previous contributions, timeliness and relevance of the bibliographic sources consulted).

Once the paper has been reviewed, it will be necessary to consider the three possible variants:

  • VARIANT 1: If the paper complies with all the requirements and was approved by the reviewers, this will allow the authors to download their respective ACCEPTANCE LETTER from the Congress platform. Likewise, it will be determined in which Committee it will be included for its participation.
  • VARIANT 2: If the paper must be corrected by recommendations issued by the reviewers for its improvement. The authors must make the changes in the same, that are not of major modifications and according to the rules established in the congress.
  • VARIANT 3: If the paper does not meet the established academic and scientific requirements, it will not be admitted and the authors will be notified of the decision.

Platform link

Fechas

Fechas Importantes

Recepción de artículos:
  • 15 Mayo 2025
Notificación de aceptación:
  • 21 Mayo 2025

Conferencia:

  • Mayo 29-31 2025
Recepción de artículos

Presentación de los Trabajos


Requisitos Básicos

  • Extensión mínima 8 y máxima 14 páginas
  • Letra Arial 11 puntos
  • Interlineado 1.5
  • Máximo 3 autores por trabajo
Ícono

Estructura del Contenido

  • Resumen (150 - 250 palabras)
  • Introducción
  • Materiales y Métodos (Metodología)
  • Resultados
  • Discusión y Análisis
  • Conclusiones
  • Bibliografías (Normas APA Séptima Edición)
  • Anexos
Ícono

Datos de Autoría

  • Título
  • Nombres y Apellidos Completos de los Autores
  • Institución de Afiliación
  • Correo Electrónico de cada Autor
  • Número Telefónico (WhatsApp)
  • Código ORCID
Ícono

CRITERIOS A UTILIZAR PARA EN LA REVISIÓN Y APROBACIÓN DE LAS PONENCIAS PARA SU PRESENTACIÓN Y PUBLICACIÓN

Se tendrá en cuenta lo siguiente:

  • Relación con las temáticas previstas para el congreso.
  • Claridad de la presentación (claridad de las ideas, redacción, uso de figuras y tablas).
  • Estructura y organización general de la ponencia (debidamente organizada en las diferentes secciones, el resumen constituye una explicación adecuada del trabajo que se presenta en la ponencia, se establece en la introducción la base y propósito fundamental de la ponencia, se utilizan adecuadamente los recursos lingüísticos para la mejor comunicación del contenido de la ponencia, número de páginas apropiado, cumple con el tipo y tamaño de letra; así como con el interlineado, realiza de manera adecuada  la citación y referencias bibliográficas, utilizando una única norma).
  • Contenido técnico del aporte académico (calidad técnica, originalidad, contribuciones a las Ciencias Sociales, referencias adecuadas a contribuciones anteriores, actualidad y relevancia de las fuentes bibliográficas consultadas).

Una vez revisada la ponencia será necesario tener en cuenta las tres posibles variantes:

  • VARIANTE 1: Si la ponencia cumple con todos los requisitos y fue aprobada por los revisores, esto permitirá que los autores puedan descargar desde la plataforma del Congreso su respectiva CARTA DE ACEPTACIÓN. Asimismo, se determinará en qué Comisión será incluida para su participación.
  • VARIANTE 2: Si la ponencia debe ser corregida por recomendaciones emitidas por los revisores para su mejoramiento. Los autores deberán realizar los cambios en la misma, que no sean de mayores modificaciones y de acuerdo a las normas establecidas en el congreso.
  • VARIANTE 3: Si la ponencia no reúne los requisitos establecidos académicos y científicos no serán admitidas y se notificara a los autores de la decisión.

Link de plataforma

Auspiciantes