Loading...
Km 5 ½ vía Durán – Yaguachi
From May 29th to 31st, 2025 Del 29 al 31 de Mayo 2025
(04) 5010125 ext. 1000

Presentación de los Trabajos

TThe length of the academic contribution should be a minimum of 8 and a maximum of 14 pages written in Arial 11 point font and 1.5 line spacing and should contain the following aspects:

  • Abstract (150 - 250 words).
  • Introduction.
  • Materials and Methods (Methodology).
  • Results.
  • Discussion and Analysis.
  • Conclusions.
  • Bibliographies (APA Style 7th Edition).
  • Appendices.

The maximum number of authors per paper should not exceed three (3) people. The paper must be preceded by a cover page that is not counted within the maximum page limit and should have the following structure:

  • Title.
  • Full Names and Surnames of the Authors.
  • Institution of Affiliation.
  • E-mail of each Author.
  • Telephone Number (WhatsApp).
  • ORCID ID.

CRITERIA TO BE USED FOR THE REVIEW AND APPROVAL OF PAPERS FOR PRESENTATION AND PUBLICATION

Take the following into account:

  • Relation to the topics planned for the congress.
  • Clarity of presentation (clarity of ideas, wording, use of figures and tables).
  • Structure and general organization of the paper (properly organized in the different sections, the abstract constitutes an adequate explanation of the work presented in the paper, the introduction establishes the basis and fundamental purpose of the paper, the linguistic resources are adequately used for the best communication of the content of the paper, appropriate number of pages, it complies with the font type and size, as well as with the line spacing, the citation and bibliographic references are adequately made, using a single standard).
  • Technical content of the academic contribution (technical quality, originality, contributions to the Social Sciences, adequate references to previous contributions, timeliness and relevance of the bibliographic sources consulted).

Once the paper has been reviewed, it will be necessary to consider the three possible variants:

  • VARIANT 1: If the paper complies with all the requirements and was approved by the reviewers, this will allow the authors to download their respective ACCEPTANCE LETTER from the Congress platform. Likewise, it will be determined in which Committee it will be included for its participation.
  • VARIANT 2: If the paper must be corrected by recommendations issued by the reviewers for its improvement. The authors must make the changes in the same, that are not of major modifications and according to the rules established in the congress.
  • VARIANT 3: If the paper does not meet the established academic and scientific requirements, it will not be admitted and the authors will be notified of the decision.

La extensión del aporte académico mínimo 8 y máximo 14 cuartillas escritas con letras Arial 11 puntos e interlineado de 1,5 y debe contener los siguientes aspectos:

  • Resumen (150 - 250 palabras).
  • Introducción.
  • Materiales y Métodos (Metodología).
  • Resultados.
  • Discusión y Análisis.
  • Conclusiones.
  • Bibliografías (Normas APA Séptima Edición).
  • Anexos.

La cantidad máxima de autores por ponencia no debe ser superior a tres (3) personas. El trabajo debe estar antecedido por una hoja que no se contabiliza dentro del máximo exigido y debe poseer la siguiente estructura:

  • Título.
  • Nombres y Apellidos Completos de los Autores.
  • Institución de Afiliación.
  • Correo Electrónico de cada Autor.
  • Número Telefónico (WhatsApp).
  • Código ORCID.

CRITERIOS A UTILIZAR PARA EN LA REVISIÓN Y APROBACIÓN DE LAS PONENCIAS PARA SU PRESENTACIÓN Y PUBLICACIÓN.

Tener en cuenta lo siguiente:

  • Relación con las temáticas previstas para el congreso.
  • Claridad de la presentación (claridad de las ideas, redacción, uso de figuras y tablas).
  • Estructura y organización general de la ponencia (debidamente organizada en las diferentes secciones, el resumen constituye una explicación adecuada del trabajo que se presenta en la ponencia, se establece en la introducción la base y propósito fundamental de la ponencia, se utilizan adecuadamente los recursos lingüísticos para la mejor comunicación del contenido de la ponencia, número de páginas apropiado, cumple con el tipo y tamaño de letra; así como con el interlineado, realiza de manera adecuada  la citación y referencias bibliográficas, utilizando una única norma).
  • Contenido técnico del aporte académico (calidad técnica, originalidad, contribuciones a las Ciencias Sociales, referencias adecuadas a contribuciones anteriores, actualidad y relevancia de las fuentes bibliográficas consultadas).

Una vez revisada la ponencia será necesario tener en cuenta las tres posibles variantes:

  • VARIANTE 1: Si la ponencia cumple con todos los requisitos y fue aprobada por los revisores, esto permitirá que los autores puedan descargar desde la plataforma del Congreso su respectiva CARTA DE ACEPTACIÓN. Asimismo, se determinará en qué Comisión será incluida para su participación.
  • VARIANTE 2: Si la ponencia debe ser corregida por recomendaciones emitidas por los revisores para su mejoramiento. Los autores deberán realizar los cambios en la misma, que no sean de mayores modificaciones y de acuerdo a las normas establecidas en el congreso.
  • VARIANTE 3: Si la ponencia no reúne los requisitos establecidos académicos y científicos no serán admitidas y se notificara a los autores de la decisión.

Modalidades para participar en el congreso

Participante - Oyente

  • Acceso a las conferencias magistrales.
  • Puede inscribirse en cualquier taller (Deberá realizar la inversión económica por taller).

Ponente

  • Acceso a las conferencias magistrales.
  • Ponencia en comisiones de trabajos e intercambio científico (será seleccionado por la Comisión Científica Académica).
  • Aportes académicos en comisiones de trabajos e intercambio científico (será seleccionado por la Comisión Científica y Académica).
  • Todas las ponencias serán valoradas en post congreso por el Comité Científico y seleccionadas en función de su rigor científico, novedad y calidad para ser publicadas en revistas con indexación de impacto mundial y regional, libros temáticos y libros de memorias.

Talleres

  • Acceso a los talleres (Personas que solo quieran registrarse en los talleres).

MODALITIES TO PARTICIPATE IN THE CONGRESS

Attendee

  • Access to master talks.
  • Can enroll in any workshop (Must make the financial investment per workshop).

Presenter

  • Access to Master Talks.
  • Presentation in work commissions and scientific exchange (will be selected by the Scientific and Academic Committee).
  • Academic contributions in work commissions and scientific exchange (to be selected by the Scientific and Academic Committee).
  • All papers will be evaluated by the Scientific Committee after the congress and selected based on their scientific rigor, novelty and quality to be published in journals with worldwide and regional impact indexation, thematic books and memoirs.

Workshops

  • Access to the workshops (People who only want to register for the workshops).

Deadlines

  • Submission of scientific contributions (papers or academic posters) by May 15th, 2025.
  • Notification of evaluations and acceptance by the Scientific and Academic Committee by May 21th, 2025.

Fechas límites

  • Recepción de las contribuciones científicas (ponencia o póster académicos) hasta el 15 de Mayo de 2025.
  • Comunicación de las valoraciones y aceptación por parte de la Comisión Científica y Académica hasta el 21 de Mayo de 2025.

¡Escríbenos!

II INTERNATIONAL CONGRESS SOCIETY AND DEVELOPMENT IN THE 21ST CENTURY

Contact information

Mgs. César Pozo Estupiñán - Research Coordinator

  • Mobile: (593) 98 6479 300.
  • Phone number: (04) 5010125 Ext: 1263.
  • Email: capozoe@ube.edu.ec

II CONGRESO INTERNACIONAL SOCIEDAD Y DESARROLLO EN EL SIGLO XXI

Contactos para dudas en las ponencias

Mgs. César Pozo Estupiñán - Coordinador de Investigación

  • Celular: (593) 98 6479 300.
  • Teléfono: (04) 5010125 Ext: 1263.
  • Correo: capozoe@ube.edu.ec

ORGANIZADO POR

Auspiciantes